søndag 30. mars 2014

Stiklinger

Det er moro å sette stiklinger, og denne helga har jeg sortert de som har rotet seg.
Vi er tre pelargoniumentusiaster som skal ha foredrag i Askim Hagelag denne uka
og der tar  vi med stiklinger hvis noen vil kjøpe.
Til helga er det hagemesse på Lillestrøm så da skal vi
(Norsk Pelargoniumforening) dit og selge.

Listene fra i fjor må oppdateres. Noen gamle er gått ut og noen nye er kommet til.
Og flere nye blir det nok også...................


Isoporkasser er fine til oppbevaring av stiklinger i drivhuset.


Ifokasser kan stables, og er fine når plantene skal transporteres.


 

 

Endelig blomstrer 'Oldsbury Duett' - den aller fineste engelen jeg vet!
Den har variegerte blader og hele planta er så dekorativ.

 

Og når sortering og systematisering var på plass,
 kunne jeg kose meg noen timer  i lenestolen i drivhuset med radio og bok!
Herlige søndag!

*****
***
*

5 kommentarer:

  1. Hei! Da ses vi på Lillestrøm. Vi kommer på fredag. Gleder meg. Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg vil være på Hagemessa på lørdag, men standen til NPF vil være bemannet (bekvinnet) hele helga. :-)

      Slett

  2. Hei. Skulle gjerne kommet til Askim eller Lillestrøm og fornyet" pelargoniaparken", Flere stiklinger jeg gjerne skulle hatt. Lykke til !!
    Eirin

    SvarSlett
  3. Vi har av og til noen treff her i Vestfold, det er jo ikke så lang vei over fjorden. ;-)
    Jeg kan skrive om det på bloggen, så kanskje det passer.....

    Bjørg

    SvarSlett
  4. Takk for en kjempefin kveld i Askim Hagelag. Veldig lærerikt og morsomt at dere tok turen til Indre Østfold!! Kommer du til å legge ut noen stiklinger for salg på Pelargoniumnettet?

    Hilsen Bente G

    SvarSlett